KLIK..JGN TAK KLIK..

MARI JOIN IBU DINI

MASUK SINI JGN LUPA JERIT KAT IBU DINI OK.






Jom XchangE LinK ngan Ibu dinI

Tuesday, May 18, 2010

Salam petang selasa....hmmm n3 kali nie citer pagi smlm punya..hmmm malam kelmarin hujan agak lebat juga disamping ngan ribut...n mungkin disebabkan cuaca yang amat sejuk..maka aku hanya on fan jer lah..xkan nak on air cond lak..hmm sebab sejuk sangat..dini as usual aku pakaikan ngan baju lengan panjang...lengkap ngan stokin kat kaki...sejuk ler..sbb anak aku nie baru jer kuar dr spital...so kami pun tdo arrr...sedar2 dalam kul 330 pg..dini dok batuk2 sampai muntah..aku tgk dia cam susah sgt nak bernafas..ass uols sumer tau asben aku kat ostrolia skrg..so tggal aku ngan dini jer arr kat umah...camner aku nak buat nie?jam br kul 330 pg..x kan aku nak g kinik berdua jerk?hmmm..pikir dan pikir...sapu minyak kat dada dini..bg dia seretide inhaler...kot2 ler berkurangan..hmm tak jugak..so dlam sumer yg aku buat..last2 aku ngan memberanikan diri..buat susu, tukar pampers dini n terus amik dini bawa g kinik izham kat setiawangsa..takut?????????ehhehe..mmg arr takut sbb kul 420 pg turun lif diua beranak jerk..alhamdulillah..sib bek ler org tak ramai kat kinik..n kebetulan dr yang bertugas adalah Dr Safrul..hmm his nice and xplain evrything...so dia cek ler dada dini sblm bg nebulizer..then dia ask his nurse prepared nebulizer for dini...

masa on nebulizer kat kinik...

So selesai amik nebulizer..as usual dia periksa lagi sekali...but dini still wheezing..hmm abit worried..so the Dr ask me to continue with Seretide inhaler..n his add another meds for my sweet little girl..so his started wit antibiotik once a day..and if still not good bring her again to repeat another dose of nebuliser....
After that still monitor dini condition..and i call my boss Pn Latipah and inform her that i'll take unpaid leave for 2 days..to make sure my daughter fully recovered because i don't want to sent her to nursery if her condition still bad...so 2day aku pun amik leave...and masak ler bubur nasi tuk anak aku..konon2 nya nak buat ala2 McDonalds nyer bubur...heheheh...ok ler tubezanya aku x der ltk minyak n ajinomoto..heheheh...so inilah hasilnyer tuk anak aku...

Bubur ayam for dini
Hmmm..lepas kenyang makan ..aku tukar lampin dini n lap badan dia skett...so time to sleep...aku masa tu tgh mengemas rumah..so aku passang balik baby cot tuk dini.n aku masukkan dia dlm babycot supaya dia leh tdo ngan lena n comfortable....

dini tdo ngan lena lps kenyang makan.....
So arini pg td (selasa) bos aku Pn Latipah cal n tanya keadaan anak aku mcm mn n dia suh aku g kat taman melawati n g beli jeli gamat n spirulina tablets for my girls..jangan beratngguh2 n g sekarang..aku pun trus jer mandikan dini n kami terus ke taman melawati n cari kedai yang dimaksudkan oleh bos aku..sib bek elr senang nak car n hasilnyer..aku berjaya membeli jeli gamat n spirulina tablets yang di sarankan oleh bos aku...hmm buat Pn Latipah..thanx sbb memahami ekadaan aku..n thanx for the suggestion of the food supplement...n inilah hasilnyer lepas beli

jeli gamat n spirulina tablet

n
nukilan..adiezaqistina..
Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers