KLIK..JGN TAK KLIK..

MARI JOIN IBU DINI

MASUK SINI JGN LUPA JERIT KAT IBU DINI OK.






Jom XchangE LinK ngan Ibu dinI

Thursday, May 6, 2010

Bulan May..............

Salam entri kembali....Bulan 5 atau May byk sgt hari yang akan kita ingati....pertama sekali tentulah Hari Buruh....dimana sumer pekerja cuti KECUALI kakitangan hospital seperti jururawat, doktor...diberikan cuti ganti...mungkin juga ada pekerja kilang...driver bas..driver teksi hatta pilot....n pramugari....umpama citer awan dania yang bekerja.....(kalau ada lgi yg kerja tak mention jgn mare..sbb nie jer yg aku ingat buat masa nie)
Bulan May juga kiter meraikan Hari Ibu............huhuhuhu..cedey sgt sbb thn nie merupakan thn pertama aku dan adikku tidak dapat menyambut Hari Ibu kerna ibu kami Allahyarhamah Rosni Mat Kassim telah kembali ke Rahmatullah pada tanggal 20 January 2010...tepat jam 4.45 ptg...Al Fatihah.........kenangan?????????? terlalu byk kenangan yang manis bersama arwah ibuku.....kalau dulu tiap 2 tahun aku akan berbizi body mencari hadiah untuk arwah ibu...n juga tuk ibu mertuaku Pn Ct Jamaliah Abu Bakar...walaupun hadiah ku tidak sebesar dan semahal mana...namun aku gembira dapat memberinya buat mereka yang bergelar ibu....kad ucapan juga tak lupa ku titipkan menandakan aku kasih kan mereka...walaupun aku tahu....sebesar dan semahal mana hadiah yang ku berikan tidak sama nilainya ngan pengorbanan ibuku melahir dan membesarkan ku.....namun aku bersyukur kerana aku sempat meraikan Hari Ibu bersama nya.....kini hanya kenangan yang menjadi ingatan untukku...namun aku masih mempunyai ibu mertua....buat mertuaku dan juga seluruh ibu2 di dunia....Selamat Hari Ibu.....
Hari Jururawat???????? Pernah ke korang2 yg bukan jururawat tahu???Kecualilah kalau korang2 nie mmg jururawat mcm aku....ekekekek....Hari Jururawat di sambut setiap 12 May .........namun jarang sekali kita dgr di radio dan di tv ttg Hari Jururawat...jasa kami terlalu besar kerana kami umpama lilin yang menerangi suasana namun membakar diri.....Wpun byk komplen yg kiter dgr ttg jururawat2 ini..namun tidak sumer jururawat bersikap sedemikian...mungkin segelintir dr mereka shj yg mybbkan pesakit membenci jururawat....
namun 70% dr jururawat itu masih lagi mengekalkan profesional mereka dan dedikasi mereke terhadap tugas yg diamanahkan....Buat semua warga kerja KLMU dan juga Jururawat di dunia...Selamat Hari Jururawat....'Happy Nurses Day 2010"
Hari Guru............di sambut setiap 16 May (kalau x silap)hehehe..aku nak ucapkan jutaan trima kasih buat para guru yg byk mengajar aku ttg erti kehidupan dan sentiasa memberi dorongan kepadaku dalam mencapai cita2ku....bukan ingin berbangga..namun aku juga sekarang ini emrupakan salah seoarang tenaga pengajar jururawat...........tanap jasamu guru..aku belum tentu berada di tahap ini................Buat guru2 yang pernah mengajarku...dan juga semua Guru2 "Happy Teachers Day"
inilah sedikit rentetan di Bulan May............

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails