KLIK..JGN TAK KLIK..

MARI JOIN IBU DINI

MASUK SINI JGN LUPA JERIT KAT IBU DINI OK.






Jom XchangE LinK ngan Ibu dinI

Thursday, December 31, 2009

Alhamdulillah....mission complete

Salam...bertemu kembali setelah hampir 2 bulan aku tidak mengupdatekan blogg aku nie..bukan aper...disebabkan kebizian yang melanda dan aku plak berada di luar Malaysia..maka aku terpaksa menghentikan seketika cerita aku utk blogg nie...
First sekali...aku telah berangkat ke Mekah pada 17 November 2009 yang lalu bersama 34 org jururawat yang terpilih untuk menjalankan misi perubatan selama sebulan..tetapi kami g bukan ngan tabung haji...kami g ngan agen swasta.. Melorita..so sesapa yang tau ok ler.yang tak tau...tuu..alahai...korang cr ler sendiri...so x nak citer panjang...korang tgk jer lah gambar yang aku masukkan kat cni...apa lagi layan jerrr...
semangat dengar taklimat....senarai barang yang kena beli
waktu baru sampai kat jeddah airport...nie ler aku kat HERA GENERAL HOSPITAL MEKAH

Ish..ish..ishh..sukar tuk aku gambarkan bahawa nie adalah kenangan yang tak mungkin akan aku lupakan sepanjang kerjaya ku sebagai jururawat..sebab nie satu pengalaman yang tak mungkin boleh di nilai dengan wang ringgit....apa2 pun aku bersyukur sebab di beri peluang tuk ke sana bagi menjalankan tanggungjawab ku sebagai jururawat...amin...insyaallah ader rezki boleh g lagi...

Sunday, November 1, 2009

Dini ader Asthma?


Salam teman2.....hmmmm arini aku agak sedih skett arrr sbb anak kesayanaganku kena asthma attack,...dah bw berubat tiap2 bulan kene wajib jumpa Dr Izham...tu mmg wajib..but lately agak teruk skett..sib bek tak kena admitt...so pg td aku bw dia g kinik Dr Md Top Bin Dan..kat kemunting...hanya sesapa yang berasal dr kamunting jer tau..kinik tuuu...so bw g mmg arr ms tu Dini punya lung tgh wheezing....so aku pun cter arr kat Dr Dini dok amik Ventolin syrup tuk asthma dia..tp x ok gak...apa lagi Dr bg dia nebulizer arr satu dos...aduii..anak aku nie mmg tgh lasak..3 org pegang dia pun x layan nyer..dia lgi kuat...alamak...mmg dugaan arr nak tggu satu dos tu abih...abih jer dia mmg x nak pandang muka Dr tu....x kisah arr yang ptg Dini ok n tak sakit..sok kena lik tepeng tuk tgk dini....aduiii...dugaan nie....

Nukilan,


Dini dah pandai main boling

Salam....lama sungguh tak menjengah ke laman blogg nie...bukan apa aku skrg nie mmg tgh bizi tahap babas....babas pun tak bizi cam aku la nie....ok arr kisah nie mungkin dah basi sket kut..tapi idak ler lama sgt..cter nie masa bestpren aku mai umah aku kat tepeng....kami siap pi g main boling lagi...aku nie nak gak cuba berlagak bujang...heheheehh..mn lehhh nama pun dah jd ibu..so aku tentu arr kena bwk anak dara aku yang sorang tuuu...sapa lagi kalau bukan Nur Dini Qistina...so apa lagi...bukan main enjoy lagi anak dara aku walaupun tak pandai main..syok gler biler tgk dia tgh marah tak dpt nak angkat bola..kakakak...wat ever pun yg ptg kami mmg heppy tul...hmmm windu tau..sbb dah lama tak main boling sejak ada anak nie...at least...lepas gak arr gian aku nak main boling.....
Aduiii..biler rrr dini nyer turn nie...Mana bola niee...ishh..ishh..ish..Aduii...beratnyer..camner nak angkat nie?


Nukilan....


Friday, October 16, 2009

Raya nyer citer........

Salam sejahtera...
Hmmm..dah lama rasanyer tak updatekan blogg nie...bukan aper..sbb la nie bisi yg teramat sgt...mmg bizi ngan assignment, ngan keje arr n bermacam2 lg arrr...so mmg trs mls ler plak....nak buat kan...
ok nie bkn aper nk citer cket ms raya yg br jer brlalu nie...yer arr raya thn nie mmg ebst gler sbb ank dara aku
Nur Dini Qistina dh blh jln..hmmm..mmg langkah pnjg arr aku n asben aku...yer rrr tak yah nak dukung lagi
dah..lopas jer...so mmg jln sakan arrr..apa lgi lyn jer rrr gambar2 kat bwh....adioss n amigossss....
Mr & mRs ZaBiDi
MuhammAd ShaHiR mUzAmmIl & MuhammAD aFiF AjMaL
Mr & mRs AmIrOn'S
Ms roSeSLiAna
Mr & mRs bAsIr's
qASeH uMAIrAH mAISaRAh

mR & mRs ArIfIn'S
Ct KhaDijAh & mUhaMmAd KhAiRi

Mr & mRs AhMaD rOsDi
Nur dInI qIsTinA

mR & MrS aHmAd RiZaL's
NuR aIsYaH nAdIrAH

rAYa D' JiTRaPn Ct JamLIAh& QasEh uMaIrAh MaisArAh
NuR aIsyAh NadIraH, cT KhADiJaH & NuR DiNi qIsTIna

cOREtAn




Friday, September 25, 2009

Tragedi Malam Raya....

Salam aidilfitri wat sumer.......setelah seminggu aku tidaqk menyentuh computer dan mengadap blog aku nie...arinie baru rr berkesempatan tuk mengupdatekan blogg aku nie....ok nie nak citer skett pasal tragedi malam raya...masa aku balik kampung arituu..mmg hujan jer arr kat tepeng nie...yer arrr nama pun tepeng...hihihihi....so malam raya tahun nie aku blk umah mak n abah kesayanganku...ikut turn arrr...heheheh..so malam raya mak aku mmg taki pernah balut ketupat sendiri..selalu order..jer kat kak ipaq dia ...nak djdikan citer malam tu aku ditugaskan tuk mengambil ketupat di umah opah aku di sungai kerang..bawah skett dr pantai remis atas skett dr terubong....so dlm perjalanan tu hujan renyai2 tetapi siang tu hujan selebat hujan arrr..mnaka kat kawasan yang akan aku lalu tuk ke umah opah aku tu banjir..sian tul tau..silapnyer aku lupa lak bawa kamera..so x dpat arr nak amik gambar kejadian..anyway buat keluarga mangsa..anggaplah ini ujian dr Yang Maha Esa....amin...


Tuesday, September 15, 2009

Salam Aidilfitri.....

Salam .....
Di sebabkan pas nei aku akan bizi di campur lak ngan cuti ari raya nie..maka blogg aku akan mneyepi seketika....maka di kesempatan ini ingin ku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri & Maaf Zahir Batin buat semua teman2 yang mengenali ku dan suami....seandainyer ader terasalah dan terkasar bahasa sepanajang kalian mengenali kami.....semoga kehadiran sywal tahun ini bmemberi seribu makna buat semua....jemputlah datang ke rumah keluarga kami di Taiping......
Akhir kata...Salam Aidilfitri buat semua......

Nukilan.....


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails