KLIK..JGN TAK KLIK..

MARI JOIN IBU DINI

MASUK SINI JGN LUPA JERIT KAT IBU DINI OK.






Jom XchangE LinK ngan Ibu dinI

Tuesday, June 1, 2010

kisah aku & lempeng.....


Salam sejahtera, N3 masak nie petang tadi punyer...balik dr opis arinie..Ibu Dini dok sembang ngan Dini....
Ibu Dini: dik..nak masak apa yer arini?
Dini: ahhhhh???? (ngan gaya muka yang tidak bersalah)
Ibu Dini:hmmm ibu ingat ibu nak buat lempeng jerlah..senang skett x kan ibu nak masak nasi kot?
Dini:oooooo..ayah...
Ibu Dini: nampak sangat anak aku tak paham apa yang aku katakan...
sampai jer umah, Ibu Dini terus jerk ke dapur..sediakan bahan2 dia..sbb simple jer nak b uat nie..walhal Ibu Dini teringat zaman2 dulu nyer citer biler Ibu Dinin tak reti buat..abis la bancuhan itu di jamah oleh MR T....( tanah ar tuu)
So dapat ler 5 keping jerk..kiranya cikup arr tuk kami dua beranak ini.....


Bahan2 tuk buat lempeng
Tepung gandum (ikut ler baper byk yg korang nak buat)
satu biji telur
air secukup nyer
gula (ikut ler kalau korang nak kencing manis ..korang tau ler sukatan nyer korang nak letak apa)
then korang ca,purkan sumer bahan tadi..n kacau hingga rata...kalau korang buat kuih gulunh# krtsysp..mcm nie ler bahan2 dia...


nukilan adiezaqistina
Photobucket
Blog Advertising

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails