KLIK..JGN TAK KLIK..

MARI JOIN IBU DINI

MASUK SINI JGN LUPA JERIT KAT IBU DINI OK.






Jom XchangE LinK ngan Ibu dinI

Wednesday, June 10, 2009

Kahwin..kahwin...

Alhamdulillahj....syukur nikmat bila adik aku rosemaria telah selamat menjadi isteri kepada amiron..pada 5.6.09 jam 2.45petang di masjid tanjumg minyak....hmmm majlis berjalan ngan lancar walaupun pengantin laki terpaksa 2 kali lafaz...sebab nafas tak cukupo tu sebut mas kawin...kui..kui..kui...gabra tau....walaupun aku dulu asben aku kena sebut 2 kali gak..heheheheh...ok arrr tu...nasib baik tak kena simbah ngan air achaq..(ckp org utara)...hantaran dr pihak lelaki sembilan dulang dan di balas 13 dulang dr pihak pompuan....hmmm..hantaran tu plak sumer hasil kerja tanagn aku yang sememamnya kreatif...so sesapa nak tempah meh ler.....harga berpatutan....siap promote lagi...abih jer majlis nikah. malam tu plak kami adakan doa selamat cikit ler...supaya rumahtangga yang di bina akan kekal selamanya ..insyaallah....


hantaran hasil kerja tangan ku sendiri

hantaran dari pihak perempuan
wajah tenang pengantin perempuan


alhamdulillah....telah selamat bergelar suami isteri...



penyerahan mas kahwin...


Sabtu 6.6.09 adalah majlis persandingan di pihak pompuan yang diadakan di Taman Rambai Utama Melaka...ramai gak ler jemputan yang hadir....yang kami sumer terkezut tahap babas nya....sebelum majlis persandingan...hujan turun selebat-lebatnya....memang kami sumer dah risau....yer lah sbb masa tu melaka dah bper hari tak hujan ..tup..tup..tup..hujan mmg lebat gler...sampai kami dah siap campak baju pengantin pompuan atas bumbung umah..(kepercayaan org2 tua)...tapi takdir tetap hujan gak..nak tak nak kiter kena arr trima....alhamdulillah..hujan rahmat ...tepat jam 1130pg..langit dah kembali cerah n matahari telah menunjukkan sinarnya.....so majlis pada hari itu berjalan ngan lancar jugak arrr...pengantin laki tiba pada kul 1.30ptg....berarak di iringi paluan kompang dari sekolah tunas bakti melaka......apa lagi..posing time.......

alahai....conoknya jadi pengantin nie...



hmmm...mcm artis lah plak....


keluarga pengantin pompuan.....

berarak ke umah pengantin lelaki....
Ahad 7.6.09 adalah majlis bertandnag di pihak lelaki ler plak....so sibuk ler jugak...bkn apa umah dah selesai kemas....so kira tdo lena arr...lepas tu kami g bertandang 5 keta dr pihak pompuan...idak arr jauh sangat..cam aku ngan asben aku arrr 5 minit perjalanan jer....hehehehe...senang skit kawin dekat nie..toksah pening kapla nak balik kg amik turn raya.....so tema belah lelaki warna merah.so aku jer yg ikut tema...yang lain tak ikut pun.....hmmm..nasib baik arr tak hujan....mcm semalam...kalu tak mmg haru ler jugak....anyway kami sekeluarga doakan agar maya n miron bahagis hingga ke hujung nyawa....adat pasangan berkahwin...ada dugaan yang penting sabar.....

1 comment:

Badrul Anuar said...

aik buat kat Melaka. kenapa tak buat kat Taiping? Ke memang dah pindah melaka?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails